Chceš se dozvědět více o tom, co je to komunální politika a jak v funguje v praxi? Informace můžeš použít v blížících se volbách do obecních a krajských zastupitelstev.
Jak vypadá správa obce se dozvíme od zaměstnanců městského úřadu v Horní Plané. Jak asi dopadnou v této obci volby? Udělejme si průzkum…a ještě mnoho dalšího- prakticky a zábavně.
Pořádnej chlap umí vařit a péct. Holky to milujou! Pořádná holka umí vařit a péct. Kluci to milujou!
Studenti se proto v našem projektu naučili dělat top burgery, lahodnou svíčkovou s karlovarským knedlíkem, vydatnou česnečku a další lahody, který je vytáhly z bryndy a nebo jim zajistili pár nových kamarádů a tisíce followerů na instagramu.
Co si studenti uvařili (a nafotili), to si také snědli. A kromě toho, že si neuřízli ruku při sabráži, vydali i fotokuchařku.
The aim of this project is to take a look at the recent phenomena of “fake news”, and the general manipulation, distortion and dismissal of truth in politics and the media. We will look at the most ridiculous lies and conspiracy theories and try to place this in the historical context of propaganda whether Soviet, American, Nazi or otherwise. The outcome of the project is to produce some fake news of our own in a theatrical or film format.
???
… i když o škodlivosti tabáku není pochyb, značná část naší populace stále kouří …
Od loňského května platí protikuřácký zákon, který zakázal kouření v restauracích a dalších místech. Průzkum Státního zdravotního ústavu ukázal, že v Česku ubylo zhruba 300 000 kuřáků. Problém spočívá především v tom, že mezi kuřáky více než 11% tvoří mladí lidé od patnácti do dvaceti čtyř let.
Hlavním cílem našeho projektu byla prevence kouření aneb odvykací kůra zadarmo. Studentům jsme zprostředkovaly pohled na toto i pro ně aktuální téma z hlediska biologie, chemie, medicíny aj.. Biologická část zahrnovala poznatky o tabákové rostlině, anatomii a fyziologii dýchací soustavy člověka – praktickou částí bylo měření vitální kapacity plic a výroba modelů plic. Chemická část obsahovala laboratorní úlohy, v rámci nichž studenti např. porovnávali sliny kuřáka a nekuřáka či simulovali na jednoduchém modelu funkci plic při kouření. Studenti průběžně řešili úlohy z pracovních listů. Výstupem z projektu je vedle modelů plic i test týkající se dané problematiky a návrhy na krabičky cigaret. /Bude vystaveno ve škole/.
Baví Tě 3D modely a vizualizace? Zajímá Tě, jak kdo bydlí? Nebo jsi fanoučkem The SIMS? Pak jsi tu správně. S námi vybuduješ bydlení (třeba i snů)! Prostě poctivá dřina architekta na reálném modelu bytu/domu.
… a polystyrenové stromečkou budou taky!
Na začátku jsme studenty rozdělili do 3 skupin po třech. Dostali jednotlivá zadání, která obsahovala kritéria k vytvoření domu snů pro jednotlivé profesory. Měli za úkol nejdříve dům rozkreslit a poté vytvořit model a to vše v měřítku 1:50. Výsledkem byl plakát se všemi potřebnými výkresy – půdorysy, pohledy, řezy, axonometrií a samotný model vyrobený z kartonu.
En este proyecto vamos a conocer algunas personas famosas de la literatura espanola y vamos a adaptar y representar algunas escenas con imaginación. Necesitamos sólo mucha creatividad y hablar un poquito de espanol.
V našem projektu jsme pracovali s postavou Dona Juana, což je typická literární španělská postava. Výstupem byl pokus ztvárnit Don Juana ve 21. století, což se studentkám podařilo pomocí krátkého traileru.
Výzva Šumavský Everest obnášela zdolání hor a kopců v okolí Olšiny, jejichž výška dá dohromady právě 8848m. Náš předpoklad byl zdolat alespoň 3 vrcholy za dva dny. Vzhledem k tomu, že se sešla velmi zdatná skupina studentů, jsme nakonec zdolali pět vrcholů a vyšplhali tím do pomyslné výšky 5367 m.n.m. Studenti naplánovali dokončení projektu na jaro 2019, kdy bychom za víkend zdolali poslední tři vrcholy a získali tím pádem oficiální certifikát, který vlastní zatím pouze 92 lidí.
Aktivita a relaxace jsou sice zdánlivě protiklady, ale měly by jít ruku v ruce.
Studenti měli v tomto projektu možnost vyzkoušet si různé sporty, ale potom i správně relaxovat a zabránit tak různým nepříjemným následkům. Naučili se například, jak se správně protáhnout, jak si pomoct při bolesti zad nebo jiné části těla, vyzkoušeli si masáže šíje a zad pod vedením certifikované masérky. Všechno probíhalo v přátelské atmosféře, kterou vytvořily bývalé studentky Aneta Hodáňová a Klára Korbelová pod záštitou Daniely Veselovské.
V projektu se nám podařilo do hloubky prozkoumat život a dílo Johnnyho Cashe a Erica Claptona, na Elvise nám nakonec nezbyl čas. Po shlédnutí filmu Walk the Line a dokumentu Life in 12 bars jsme následně diskutovali o hudebních žánrech, vkusu a potenciální vyčerpanosti hudební kreativity. Hudebně jsme pak v rámci naší show ztvárnili jednu country píseň, jeden blues a jeden rockn´roll.
V projektu se nám podařilo do hloubky prozkoumat život a dílo Johnnyho Cashe a Erica Claptona, na Elvise nám nakonec nezbyl čas. Po zhlédnutí filmu Walk the Line a dokumentu Life in 12 bars jsme následně diskutovali o hudebních žánrech, vkusu a potenciální vyčerpanosti hudební kreativity. Hudebně jsme pak v rámci naší show ztvárnili jednu country píseň, jeden blues a jeden rockn´roll.
Produktem projektu bude výukový materiál, který bude mapovat historii agentury, kontext doby, ve které vznikla a nejvýznamnější mise od počátku po současnost.
V projektu NASA, 60 let od založení agentury, jsme shromažďovali a třídili informace k činnosti NASA. Zjistili jsme politické pozadí závodů v dobývání kosmu, mise na Měsíc, význam raketoplánů a činnost NASA po roce 1989. Také jsme se zabývali posledním projektem – Mise ke Slunci.
Co že se to všechno vlastně na ŠVP a na různých projektech děje?? To ví asi málo kdo.. Tento projekt půjde cestou dokumentu po stopách všeho zajímavého, co se na Olšině 2. týden v září děje, ale hlavně! .. šmírovat se tentokrát bude i ze vzduchu. Kdo si chce osvojit létání a natáčení s dronama, vytvořit nějaký ten video recept a či s kamerou pronásledovat všechny ostatní a vše zaznamenat do unikátního video-dokumentu, má jedinečnou šanci.
V rámci našeho projektu se studenti naučili základní pravidla leteckého provozu a létání s drony. Zároveň se naučili číst letecké mapy, aby následně mohli tyto znalosti využít v praxi při výuce létání a filmování s drony, a to přímo na hranici leteckého vzdušného vojenského prostoru Boletice, kde daná pravidla museli skutečně striktně dodržovat a neustále sledovat proměnné letecké podmínky.
Mimo této hlavní složky projektu studenti filmovali i ze země s pomocí špičkového vybavení a snažili se dokumentovat ostatní projekty, jiné akce, celkovou atmosféru a prostředí školy v přírodě, aby následně mohli vytvořit krátké propagační a ilustrativní video z Olšiny 2018.
Se studenty prvních ročníků jsme pomocí her venku a aktivit uvnitř (výtvarných, pohybových, přemýšlivých) vytvořili bezpečnou atmosféru, ve které poznali sebe navzájem i své třídní profesorky. Výstupem byly také pravdila třídy a dopisy sami sobě, které si studenti přečtou příští rok.